Stále populárnější model podnikání, při němž mateřská společnost poskytne záštitu svého jména i veškeré potřebné know-how dalšímu podnikatelskému subjektu, který pod její značkou rozjede svoje podnikání – to je franšíza. Nabídka takovéto formy spolupráce s sebou nese řadu povinností, ale přinejmenším stejné, ne-li větší množství výhod.

Franšíz se v České republice již objevilo nespočet. Ta, která přichází nyní, nicméně stojí za zvýšenou pozornost. Globální realitní kancelář Etagi vstupuje na český realitní trh, kde chce konkurovat dalším zvučným jménům.

Mezinárodní společnost chce českou franšízu. Nabídka je velmi perspektivní

Kdo se někdy pohyboval na zahraničním realitním trhu, nebo má alespoň základní přehled, již bezpochyby slyšel jméno Etagi. Firma existuje již po dvě dekády a za tu dobu se vypracovala mezi globální realitní špičku. Dnes patří k jedné z nejvíce ziskových franšíz svého druhu, a zároveň k firmám pravidelně řazeným mezi nejlepší zaměstnavatele. Zaměstnanců má v současné době více než patnáct tisíc. Svůj úspěch chce značka zopakovat i v zemích, kde dosud nepůsobila. Na řadě je nyní Česká republika.

Momentálně zde proto shání schopné franšízanty, kteří pomohou dobrou pověst jména Etagi budovat. Nejprve v Praze a následně i v Brně a dalších krajských městech, kde mají být založeny místní franšízy.

Na co by se měl připravit zájemce vedení této franšízy na prodej?

Solidní zájemce o vedení franšízy realitní kanceláře v Česku by měl mít ideálně výtečný přehled o fungování místního realitního trhu a přirozeně i podnikatelské vlohy. Neméně důležitá bude ale i jeho osobní spolehlivost, pracovitost a poctivost – vlastnosti, které některým realitním specialistům v Česku chybí. O to důležitější pro franšízanta bude rozšířený negativní stereotyp "nepoctivých realitek" vyvrátit.

Náplní činnosti realitního franšízanta bude komunikace s klienty kupujícími, prodávajícími nebo pronajímajícími nemovitost, poskytování odborných konzultací a poradenství v oblasti financí a pojištění, cenové odhady, vyřizování veškeré nutné dokumentace – zkrátka veškeré činnosti, které s realitním obchodem souvisí. Lokální franšíza nemusí nutně začínat s celým spektrem činností. Může začít s některou dílčí specializací a další aktivity rozšiřovat postupně podle možností franšízanta a konkrétní situace v dané lokalitě.

Ruku v ruce s hledáním franšízantů jde i nábor místních zaměstnanců. O příležitost pracovat ve společnosti s dobrými pracovními podmínkami, nadprůměrným platem a řadou dalších benefitů bude s velkou pravděpodobností čilý zájem. Tím spíše v době, kdy koronavirus připravil řadu lidí o práci.

Zkušení pracovníci v oblasti realit, ale i podnikaví nováčci, kteří chtějí nastartovat novou kariéru, tak mohou nalézt uplatnění buď jako samotní franšízanti, nebo jako pracovníci na některé z pozic, které bude nová franšíza nabízet.

Nabídka franchisingu přináší i povinnosti

Franšízant bude mít velikou míru svobody ve vedení své franšízy a jeho kreativitě se meze klást nebudou. Společnost ale bude vyžadovat splnění určitých standardů kvality – a také jej kontrolovat. Je to ostatně její reputace, která je v sázce, pokud by franšízant v tomto ohledu soustavně selhával.

Etagi všechny své franšízanty sleduje co do úrovně služeb, které poskytují, hodnotí jejich jednání s klienty i zaměstnanci a také jejich dodržování firemní politiky.

Využívá při tom mystery shopping a další metody kontroly. Cílem samozřejmě není franšízantovi neustále "dýchat na krk", nebo se jej snažit nachytat na drobnostech, ale ujistit se, že svou činností nepoškozuje dobré jméno společnosti.

Franšízant se může plně spolehnout na podporu firmy

etagi

Kontroly jsou věc někomu možná nepříjemná, ale potřebná. Franchising nicméně zdaleka nestojí na kontrolách, ale především na podpoře a otevřené komunikaci a spolupráci mezi franšízantem a ústředím společnosti. Ta poskytuje svým franšízantům veškeré podmínky pro jejich vlastní úspěch, počínaje intenzivním počátečním zaškolením, trvajícím dva týdny.

V rámci tohoto zaškolení je všem začínajícím franšízantům přidělen jejich vlastní start-up manažer. Jeho úkolem je co nejlépe je připravit na jejich budoucí roli.

Prvotní trénink slouží k tomu, aby franšízanta naučil zásadám firemní metodiky, marketingu, vedení reklamy, finančnímu a zdrojovému managementu a mnoha dalším věcem, které jsou k vedení franšízy nezbytné.

Zvláštní pozornost je pak věnována také způsobu náboru, zaškolování a také motivace zaměstnanců. Franšízant takto získá jakýsi návod na úspěšné vedení, který se osvědčil již u mnoha dalších Etagi franšíz.

Zároveň bude seznámen i s firemním systémem, který je jedním z hlavních faktorů úspěchu společnosti.

Realitní franšíza s důrazem na online přístup

Úřady a celé firmy dnes čím dál více přesouvají svou činnost do online sféry. To bylo pravdou již v době před příchodem koronaviru. Současná epidemie pak celý proces urychlila tím spíše. Firmy, které svou činnost na internet přesunout nemohly, nebo které digitalizaci zanedbaly, pak z celé peripetie vyšly mnohem hůře než ty, které digitalizovaly včas.

Etagi již před mnoha lety vyvinula veliké úsilí směrem k plné digitalizaci své činnosti. Její IT tým, čítající více než 300 specialistů, se postaral o vývoj online produktů, které umožnily přesun prakticky veškeré firemní činnosti do online sféry a redukci offline interakcí na minimum. Etagi tak dnes disponuje zcela unikátním IT systémem, který dává společnosti výrazný náskok před konkurencí.

Výhody tohoto řešení se během koronavirové epidemie potvrdily – dokonce vedly k nárůstu zisků. Etagi zaznamenalo v roce 2020 rekordní celkové tržby ve 30% svých franšíz – konkrétně v 51 ze 150 měst, kde působí. Právě plná digitalizace byla jedním z rozhodujících faktorů tohoto výsledku.

Zmíněný IT systém, který takový úspěch umožnil, bude mít každý další franšízant plně k dispozici.
O jeho přednostech pojednáme dále.

IT řešení pro franchising v České republice

Etagi 2

IT systém, díky němuž dosáhla společnost Etagi takových výsledků, lze rozdělit do několika segmentů, jimiž jsou:

  • CRM (Customer Relationship Management) systém, který podstatně vylepšuje správu vztahů s klienty. Je výsledkem několikaleté práce a analýzy činnosti realitní kanceláře a klientské zpětné vazby. Díky tomuto systému dnes existují šablony pro veškeré úkony, pro které je to možné. Příprava patřičných dokumentů a smluv díky CRM systému trvá jen pár kliknutí.

  • Business Intelligence systém. Sběr, analýza a interpretace obchodních dat nebyla nikdy snadnější než s tímto systémem.

  • Omnilead slučuje komunikační kanály jako Messenger, online chat nebo e-mail do jednoho jediného. To výrazně zlepšuje klientskou komunikaci.

  • Webové stránky. Přehledné, informativní, s možností založení klientského účtu i bleskového kontaktování místní pobočky Etagi. Kalkulátor hypotéky a bezpočet dalších funkcí. V konkurenci srovnávačů a desítek českých realitních webů zkrátka musí nový web na trhu nabídnout přidanou hodnotu.

  • Mobilní aplikace, která je v podstatě kopií webu se všemi jeho funkcemi, na míru přizpůsobená uživatelům mobilních telefonů. Stále více klientů nakupuje a vyhledává služby přes mobilní telefon. , proto by bylo chybou začínající společnosti tento trend nepodchytit.

Nový franšízant pak bude moci těžit nejen z výhod toho firemního systému, ale i z všech dalších prostředků, která mu mateřská společnost k nastartování obchodu poskytne.

Vídíte se v roli franšízanta? Pokud vás tato možnost oslovila, navštivte web Etagi, kde nás můžete rovnou kontaktovat. Buďte rychlí – prvních 5 franšízantů získá extrémně výhodné podmínky, včetně možnosti získání franšízy zcela zdarma! Licenční poplatky pro nejrychlejší budou tvořit pouhá 3% z výnosu!

 

Související

Text nevyjadřuje názor redakce