Německý marketplace Kaufland dokázal svoji pozici uhájit a vybudoval si širokou základnu. Aktuálně ho jako online prodejní platformu pod značkou Kaufland využívá 9 000 prodejců. V první polovině roku 2023 otevře Kaufland v Česku svůj marketplace Kaufland.cz. Zatímco těžištěm kamenných obchodů je úsek potravin, na Kaufland marketplace mohou online prodejci úspěšně nabízet výrobky ve více než 5 000 kategoriích, mimo jiné z oblasti zábavní elektroniky, hraček, sportovního vybavení, nebo dokonce nábytku. Prodejci, výrobci a distributoři mají s Kauflandem v oblasti elektronického obchodu možnost růst a prodávat skrze jediný systém Kaufland Global Marketplace, vybudovaným k tomuto účelu, na třech Kaufland marketplace současně. Získají při tom podporu v podobě mnoha služeb, jako je například zpracování plateb, bezplatné překladatelské služby a externí marketing.

Větší obrat navýšením distribučních kanálů

Prodejci ani zákazníci se v této době nechtějí ochuzovat o jednoduchý způsob prodeje a nákupu, který marketplace nabízejí. Přibližně 72 procent1 evropských online kupujících používá marketplace kvůli pohodlnosti nákupu – a trend směrem k těmto platformám stále roste. Vzhledem k uživatelsky snadnému prostředí a velkému výběru nabídek nahrazují marketplace pro mnoho zákazníků hledajících určitý výrobek stále více klasické vyhledávače. Víc než polovina spotřebitelů, přesně řečeno 63 procent,1 preferuje marketplace k online nakupování také kvůli velkému výběru nabídek.  

Na marketplace, jako je Kaufland.cz, narazí prodejci na plno různých skupin zákazníků. Mohou tak svůj okruh zákazníku rozšířit a zvýšit prodejnost svých výrobků a obrat. Multikanálová strategie je v západní Evropě už velice oblíbená a částečně také nezbytná: Mnoho prodejců prodává jak přes svůj vlastní e-shop, tak i přes marketplace. Mimo jiné mají prodejci s multikanálovou strategií lepší pozici na trhu při nečekaných změnách, jako je například koronavirová pandemie nebo rostoucí inflace. Mají větší dosah, a tím i lepší šance upozornit potenciální zákazníky na své výrobky.

Úspěšnost prodeje díky službám na marketplace

Rozšířením do Česka a na Slovensko nabízí Kaufland Global Marketplace s národními marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk podnikatelům snadnou cestu prodeje na více online tržištích současně. Při jediné registraci mohou prodejci prodávat online až na třech Kaufland marketplace, vybudovat si tak multikanálovou strategii a zároveň podpořit internacionalizaci svého podniku. Nabídky, objednávky a produktové údaje všech marketplace jsou přitom řízeny z jednoho systému – z portálu prodejce – přes něj pak prodejci spravují své údaje pro všechny Kaufland marketplace současně.

Při spolupráci je prodejcům poskytováno individuální poradenství a osobní podpora pro prodejce v různých jazycích – mimo jiné i v češtině. V programu Seller University mohou vždy najít podpůrné materiály, užitečné informace a instruktážní videotutorialy, které pomáhají prodej na Kaufland Marketplace co nejvíce usnadnit. Nabízeny jsou i bezplatné webináře, například tipy k navýšení prodeje. Pro zvýšení viditelnosti a efektivity mohou prodejci své nabídky doplňkově propagovat na stránkách jednotlivých kategorií, výrobků a výsledků vyhledávání reklamami na sponzorované produkty.

Komerční článek

Výhody při prodeji na Kaufland marketplace

Kaufland Global Marketplace nabízí prodejcům mnoho výhod:

Přehled všech výhod:

  • velký dosah díky vysokému povědomí o značce Kaufland,
  • multikanálový marketing (SEO, SEA, srovnávače cen),
  • relevantní platební možnosti pro všechny země
  • snadná správa produktových údajů nahráním souboru nebo přímým propojením (pokud jsou již produkty s daným EAN zalistovány na Kaufland.de, nejsou zde potřeba žádné vlastní produktové údaje),
  • bezplatný překlad produktových údajů,
  • osobní vícejazyčná podpora pro prodejce, 
  • zpracování plateb zajišťuje Kaufland,
  • zákaznická podpora 1. úrovně,
  • žádné smluvní období.

Prodejci, kteří se na nová marketplace v Česku a na Slovensku zaregistrují v první vlně, budou po spuštění marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk prodávat šest měsíců bez základních poplatků a bez provizí z prodeje. Navíc získají kredit na reklamy na sponzorované produkty k optimální propagaci svých nabídek.

Úspora nákladů a času díky automatizovaným procesům

Kaufland Global Marketplace poskytuje moderní platformovou technologii, která má již 14letou tradici a umožňuje prodejcům všech odvětví a velikosti automatizaci mnoha procesů, a tím úsporu času a nákladů. Díky rozsáhlému API rozhraní pro prodejce lze všechny procesy řídit z jediného systému. Rovněž přenos produktových údajů a dat jednotlivých nabídek na Kaufland marketplace může probíhat automatizovaně a několika cestami: ručně, přes CSV soubory, přes systémy externích poskytovatelů nebo přes vlastní vyvinuté API rozhraní, které zajistí spojení s marketplace. 

Kaufland Global Marketplace již disponuje velice dobře rozvinutou sítí napojených e-shopových a ERP systémů. Na marketplace je svými rozhraními napojeno více než 70 aktivních poskytovatelů softwarových služeb a jejich počet vzhledem k vysoké poptávce i v České republice stále roste. Tím vznikají nové možnosti – nejen pro prodejce, kteří tak mohou své podnikání rozšířit a uzavírat nová partnerství – ale také pro softwarové firmy, které nabízejí prodejcům služby jako ERP nebo e-shopové systémy.

Prodávejte na jednom z nejrychleji rostoucích online marketplace

Prodejci se již teď mohou zaregistrovat na Kaufland.de, aby tak včas poznali, jak systém funguje, a mohli vytvářet obrat. Německý marketplace patří s dosahem 32 milionů návštěvníků měsíčně k nejvýznamnějším hráčům v Evropě a je také na seznamu 13 největších marketplace v oblasti mezinárodního obchodu v německy mluvících zemí.2 Na Kaufland.de si zákazníci mohou vybírat z více než 45 milionů výrobků ve více než 5 000 produktových kategoriích a najdou zde vše, co potřebují – od elektronických výrobků, přes nábytek, až po nářadí, oblečení nebo sportovní vybavení.

Zdroje:

 1 Marketplaces Report 2021: The customer experience

 2 Studie: DIE MARKTPLATZWELT 2022, ecom consulting, gominga

Související

Text nevyjadřuje názor redakce