Německý marketplace Kaufland dokázal svoji pozici uhájit a vybudoval si širokou základnu. Aktuálně ho jako online prodejní platformu pod značkou Kaufland využívá 9 000 prodejců. V první polovině roku 2023 otevře Kaufland v Česku svůj marketplace Kaufland.cz. Zatímco těžištěm kamenných obchodů je úsek potravin, na Kaufland marketplace mohou online prodejci úspěšně nabízet výrobky ve více než 5 000 kategoriích, mimo jiné z oblasti zábavní elektroniky, hraček, sportovního vybavení, nebo dokonce nábytku. Prodejci, výrobci a distributoři mají s Kauflandem v oblasti elektronického obchodu možnost růst a prodávat skrze jediný systém Kaufland Global Marketplace, vybudovaným k tomuto účelu, na třech Kaufland marketplace současně. Získají při tom podporu v podobě mnoha služeb, jako je například zpracování plateb, bezplatné překladatelské služby a externí marketing.

Větší obrat navýšením distribučních kanálů

Prodejci ani zákazníci se v této době nechtějí ochuzovat o jednoduchý způsob prodeje a nákupu, který marketplace nabízejí. Přibližně 72 procent1 evropských online kupujících používá marketplace kvůli pohodlnosti nákupu – a trend směrem k těmto platformám stále roste. Vzhledem k uživatelsky snadnému prostředí a velkému výběru nabídek nahrazují marketplace pro mnoho zákazníků hledajících určitý výrobek stále více klasické vyhledávače. Víc než polovina spotřebitelů, přesně řečeno 63 procent,1 preferuje marketplace k online nakupování také kvůli velkému výběru nabídek.  

Na marketplace, jako je Kaufland.cz, narazí prodejci na plno různých skupin zákazníků. Mohou tak svůj okruh zákazníku rozšířit a zvýšit prodejnost svých výrobků a obrat. Multikanálová strategie je v západní Evropě už velice oblíbená a částečně také nezbytná: Mnoho prodejců prodává jak přes svůj vlastní e-shop, tak i přes marketplace. Mimo jiné mají prodejci s multikanálovou strategií lepší pozici na trhu při nečekaných změnách, jako je například koronavirová pandemie nebo rostoucí inflace. Mají větší dosah, a tím i lepší šance upozornit potenciální zákazníky na své výrobky.

Úspěšnost prodeje díky službám na marketplace

Rozšířením do Česka a na Slovensko nabízí Kaufland Global Marketplace s národními marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk podnikatelům snadnou cestu prodeje na více online tržištích současně. Při jediné registraci mohou prodejci prodávat online až na třech Kaufland marketplace, vybudovat si tak multikanálovou strategii a zároveň podpořit internacionalizaci svého podniku. Nabídky, objednávky a produktové údaje všech marketplace jsou přitom řízeny z jednoho systému – z portálu prodejce – přes něj pak prodejci spravují své údaje pro všechny Kaufland marketplace současně.

Při spolupráci je prodejcům poskytováno individuální poradenství a osobní podpora pro prodejce v různých jazycích – mimo jiné i v češtině. V programu Seller University mohou vždy najít podpůrné materiály, užitečné informace a instruktážní videotutorialy, které pomáhají prodej na Kaufland Marketplace co nejvíce usnadnit. Nabízeny jsou i bezplatné webináře, například tipy k navýšení prodeje. Pro zvýšení viditelnosti a efektivity mohou prodejci své nabídky doplňkově propagovat na stránkách jednotlivých kategorií, výrobků a výsledků vyhledávání reklamami na sponzorované produkty.

Komerční článek

Výhody při prodeji na Kaufland marketplace

Kaufland Global Marketplace nabízí prodejcům mnoho výhod:

Přehled všech výhod:

  • velký dosah díky vysokému povědomí o značce Kaufland,
  • multikanálový marketing (SEO, SEA, srovnávače cen),
  • relevantní platební možnosti pro všechny země
  • snadná správa produktových údajů nahráním souboru nebo přímým propojením (pokud jsou již produkty s daným EAN zalistovány na Kaufland.de, nejsou zde potřeba žádné vlastní produktové údaje),
  • bezplatný překlad produktových údajů,
  • osobní vícejazyčná podpora pro prodejce, 
  • zpracování plateb zajišťuje Kaufland,
  • zákaznická podpora 1. úrovně,
  • žádné smluvní období.

Prodejci, kteří se na nová marketplace v Česku a na Slovensku zaregistrují v první vlně, budou po spuštění marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk prodávat šest měsíců bez základních poplatků a bez provizí z prodeje. Navíc získají kredit na reklamy na sponzorované produkty k optimální propagaci svých nabídek.

Úspora nákladů a času díky automatizovaným procesům

Kaufland Global Marketplace poskytuje moderní platformovou technologii, která má již 14letou tradici a umožňuje prodejcům všech odvětví a velikosti automatizaci mnoha procesů, a tím úsporu času a nákladů. Díky rozsáhlému API rozhraní pro prodejce lze všechny procesy řídit z jediného systému. Rovněž přenos produktových údajů a dat jednotlivých nabídek na Kaufland marketplace může probíhat automatizovaně a několika cestami: ručně, přes CSV soubory, přes systémy externích poskytovatelů nebo přes vlastní vyvinuté API rozhraní, které zajistí spojení s marketplace. 

Kaufland Global Marketplace již disponuje velice dobře rozvinutou sítí napojených e-shopových a ERP systémů. Na marketplace je svými rozhraními napojeno více než 70 aktivních poskytovatelů softwarových služeb a jejich počet vzhledem k vysoké poptávce i v České republice stále roste. Tím vznikají nové možnosti – nejen pro prodejce, kteří tak mohou své podnikání rozšířit a uzavírat nová partnerství – ale také pro softwarové firmy, které nabízejí prodejcům služby jako ERP nebo e-shopové systémy.

Prodávejte na jednom z nejrychleji rostoucích online marketplace

Prodejci se již teď mohou zaregistrovat na Kaufland.de, aby tak včas poznali, jak systém funguje, a mohli vytvářet obrat. Německý marketplace patří s dosahem 32 milionů návštěvníků měsíčně k nejvýznamnějším hráčům v Evropě a je také na seznamu 13 největších marketplace v oblasti mezinárodního obchodu v německy mluvících zemí.2 Na Kaufland.de si zákazníci mohou vybírat z více než 45 milionů výrobků ve více než 5 000 produktových kategoriích a najdou zde vše, co potřebují – od elektronických výrobků, přes nábytek, až po nářadí, oblečení nebo sportovní vybavení.

Zdroje:

 1 Marketplaces Report 2021: The customer experience

 2 Studie: DIE MARKTPLATZWELT 2022, ecom consulting, gominga

Související

Text nevyjadřuje názor redakce

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://partner.ekonom.cz/c1-67161600-zvyste-v-roce-2023-svuj-obrat-s-marketplace-kaufland-cz