Zaměřeno na inzerci, která odpovídá na potřeby uživatele

Dlouhodobým cílem či záměrem Seznamu je přinášet uživatelům reklamu, která je pro ně zajímavá, relevantní a nabízí při nakupování skutečnou přidanou hodnotu. Do nastavování ceny za proklik dnes proto v daleko větší míře promlouvá preference uživatele a jeho nákupní strategie. Seznam tento trend ve výkonnostní reklamě u svých klientů každým rokem víc a víc podporuje. Je proto výhodné zvažovat, kromě nabízené ceny za proklik, také celkovou propozici, se kterou ke spotřebitelům inzerent přistupuje.

„Doporučujeme inzerentům více se zaměřit na faktory, které spotřebitelé považují za klíčové. Patří sem budování důvěryhodnosti značky, dobrá práce s výběrem portfolia produktů a cenotvorba. Dále je třeba soustředit se na dostupnost zboží a způsob i cenu doručení. Kromě celkového pozitivního dopadu na podnikání pak bude odměnou i lepší návratnost investice do inzerce,“ radí inzerentům Lukáš Behúň, ředitel divize E-commerce v Seznam.cz.

Trendem je budování privátních značek

V současné době je ve světě e-commerce velkým trendem budování privátních značek a posilování přímého prodeje. A není se čemu divit. Na privátních značkách mohou mít e-shopy větší marže a mohou jejich prostřednictvím také budovat loajalitu klientů. Benefitem je i kontrola nad zpětnou vazbou zákazníků nebo větší vliv na dodavatelský řetězec.

„V Seznamu chceme dát všem značkám, bez ohledu na jejich velikost, více prostoru, aby se mohly prezentovat a oslovit nové zákazníky. Produkty i jejich profil proto na Zboží.cz zobrazujeme zcela zdarma a správcům značek dáváme k dispozici i přímou správu nad portfoliem produktů, díky které mohou přes intuitivní administrační rozhraní sami pravidelně zanášet změny, aktualizovat popisy, galerii nebo parametry svých produktů. Mohou tak plně vyzdvihnout své konkurenční výhody a seznámit s nimi své stávající i potenciální zákazníky,“ prozrazuje Lukáš Behúň.

„K tomu jsme vytvořili i nové možnosti, jak zvýšit dosah. Nově nabízíme nativní formát Product Ads, který dostane produkt do celého ekosystému Seznamu. Dále je možné využít aukci v inzerci, která výkon a prodeje výrazně zvyšuje,“ doplňuje Behúň.

Lepší vyhodnocování v budoucnosti bez cookies třetích stran

Letos pravděpodobně dojde k ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome, který dnes využívají dvě třetiny Čechů. Tím se Chrome připojí k prohlížečům Safari nebo Firefox, které již dnes cookies třetích stran standardně blokují. Na tyto změny se vyplatí reagovat včas, protože výrazně omezí schopnost vyhodnocovat efektivitu kampaní, a tím pádem i návratnost investic inzerentů do reklamy.

„Celé naše odvětví opouští identifikátory, jako jsou cookies třetích stran. Vyhodnocování inzertních kampaní je stále obtížnější a ve větší míře spoléhá na predikční modely. V Seznamu si již dnes mohou inzerenti měření konverzí rozšířit o nové možnosti, které proběhlé objednávky identifikují i bez cookies třetích stran. Odměnou jim bude nárůst rozpoznaných konverzí ve všech prohlížečích. Tyto úpravy také pomohou zvýšit výkon retargetingových kampaní. Navíc dlouhodobě pracujeme na řešení, které umí konverze s velkou přesností modelovat. Využijeme jej pak v případech, kdy nejsme schopni konverze doměřit. Naším cílem je poskytnout inzerentům co nejucelenější obrázek o výkonu jejich inzerce,“ radí Lukáš Behúň.

Související

Text nevyjadřuje názor redakce