Jak vnímáte roli velké společnosti, jako jsou Pivovary Staropramen, v kontextu podpory lokálních komunit a ochrany životního prostředí?
Udržitelností se lokálně zabýváme od roku 2007. Jako výrobní společnost, jejíž pivovary sídlí prakticky v centru dvou velkých měst, jsme si vědomi stopy, kterou za sebou naše činnost zanechává.
Zachováváme tradici, ale zároveň využíváme možností, které nám dnešní svět nabízí. Díky investicím do výroby a novým technologiím šetříme přírodní zdroje, skrze širší portfolio nápojů nabízíme alternativy k tradičním pivům. Také nabíráme nové talenty a umožňujeme flexibilní úvazky i práci odkudkoli.
Brány smíchovského pivovaru Staropramen pravidelně otevíráte veřejnosti při akci Výčep pod komínem. Je i to jeden ze způsobů, jak přispět k propojení s místní komunitou?
Tuto tradici jsme zavedli v roce 2017 a od té doby se na ní pokaždé sejde několik stovek příznivců, kteří ochutnají pivo přímo od zdroje či využijí možnosti podívat se na Smíchov z výšky – z cylindrokonických tanků.
Dlouhodobě také spolupracujeme s komunitami v okolí našich pivovarů – například s organizací Helppes nebo Komunitním centrem Prádelna, nabízejícím program pro aktivní seniory.
Udržitelné kroky zaměřujete na oblasti Lidé a Planeta. Které konkrétní aktivity si pod tím můžeme představit?
V první oblasti se zaměřujeme na péči o zaměstnance a rozvoj místních komunit. Také klademe důraz na etické zásady a snažíme se spotřebitele piva vést k zodpovědné konzumaci.
V druhé oblasti snižujeme dopady výroby na životní prostředí. Například intenzivně pracujeme na úsporách vody a energií a na minimalizaci odpadu. Loni se nám podařilo recyklovat nebo jinak využít přes 96 % vzniklého odpadu v pivovaru Ostravar a 100 % odpadu v pivovaru Staropramen.
Je něco, čím se odlišujete od ostatních firem?
Pokud bych měla jmenovat jednu oblast, určitě by se týkala zaměstnanců. Naši kolegové u nás pracují v průměru 10 a více let.
Stejně tak je to i podíl žen, které u nás pracují. Pivovarnictví je tradičně spíše mužský obor, my se ale můžeme pochlubit 30% podílem žen. Ve vedení je to pak téměř 50 %.
Nedávno jste se umístili v prestižním žebříčku TOP Odpovědná velká firma 2024. Co pro vás ocenění znamená? A na certifikátu máte uvedeno také slovo „Advanced“. Co si pod tím máme představit?
Ocenění TOP Odpovědná velká firma 2024 Advanced pro nás znamená zejména potvrzení toho, že naše vize a cesta jsou správné. Certifikát Advanced získaly společnosti, jejichž rating v oblastech Strategie, Odpovědné HR, Dodavatelský řetězec, Životní prostředí a Pomoc okolí přesáhl 90 %. Za 15 let, kdy se do soutěže hlásíme, vnímáme zvyšující se konkurenci, což je jedině dobře, protože máme všichni společný cíl – dělat svět lepším místem.
Text nevyjadřuje názor redakce
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.