Jak vnímáte roli velké společnosti, jako jsou Pivovary Staropramen, v kontextu podpory lokálních komunit a ochrany životního prostředí? 

Udržitelností se lokálně zabýváme od roku 2007. Jako výrobní společnost, jejíž pivovary sídlí prakticky v centru dvou velkých měst, jsme si vědomi stopy, kterou za sebou naše činnost zanechává.

Zachováváme tradici, ale zároveň využíváme možností, které nám dnešní svět nabízí. Díky investicím do výroby a novým technologiím šetříme přírodní zdroje, skrze širší portfolio nápojů nabízíme alternativy k tradičním pivům. Také nabíráme nové talenty a umožňujeme flexibilní úvazky i práci odkudkoli.

Brány smíchovského pivovaru Staropramen pravidelně otevíráte veřejnosti při akci Výčep pod komínem. Je i to jeden ze způsobů, jak přispět k propojení s místní komunitou?

Tuto tradici jsme zavedli v roce 2017 a od té doby se na ní pokaždé sejde několik stovek příznivců, kteří ochutnají pivo přímo od zdroje či využijí možnosti podívat se na Smíchov z výšky – z cylindrokonických tanků.

Dlouhodobě také spolupracujeme s komunitami v okolí našich pivovarů – například s organizací Helppes nebo Komunitním centrem Prádelna, nabízejícím program pro aktivní seniory.

Udržitelné kroky zaměřujete na oblasti Lidé a Planeta. Které konkrétní aktivity si pod tím můžeme představit? 

V první oblasti se zaměřujeme na péči o zaměstnance a rozvoj místních komunit. Také klademe důraz na etické zásady a snažíme se spotřebitele piva vést k zodpovědné konzumaci.

V druhé oblasti snižujeme dopady výroby na životní prostředí. Například intenzivně pracujeme na úsporách vody a energií a na minimalizaci odpadu. Loni se nám podařilo recyklovat nebo jinak využít přes 96 % vzniklého odpadu v pivovaru Ostravar a 100 % odpadu v pivovaru Staropramen.

Je něco, čím se odlišujete od ostatních firem? 

Pokud bych měla jmenovat jednu oblast, určitě by se týkala zaměstnanců. Naši kolegové u nás pracují v průměru 10 a více let.

Stejně tak je to i podíl žen, které u nás pracují. Pivovarnictví je tradičně spíše mužský obor, my se ale můžeme pochlubit 30% podílem žen. Ve vedení je to pak téměř 50 %.

Nedávno jste se umístili v prestižním žebříčku TOP Odpovědná velká firma 2024. Co pro vás ocenění znamená? A na certifikátu máte uvedeno také slovo „Advanced“. Co si pod tím máme představit? 

Ocenění TOP Odpovědná velká firma 2024 Advanced pro nás znamená zejména potvrzení toho, že naše vize a cesta jsou správné. Certifikát Advanced získaly společnosti, jejichž rating v oblastech Strategie, Odpovědné HR, Dodavatelský řetězec, Životní prostředí a Pomoc okolí přesáhl 90 %. Za 15 let, kdy se do soutěže hlásíme, vnímáme zvyšující se konkurenci, což je jedině dobře, protože máme všichni společný cíl – dělat svět lepším místem.  

Související

Text nevyjadřuje názor redakce