Podobný příběh zažívají tisíce žen v Česku. Navzdory těmto překážkám se stále více žen rozhoduje podnikat, a to nejen kvůli ekonomické soběstačnosti, ale také kvůli potřebě flexibility a seberealizace. Ačkoli motivace k podnikání je různorodá, všechny ženy spojuje touha uspět a překonat překážky, které jim stojí v cestě.
Podnikání umožňuje ženám převzít kontrolu nad svou kariérou a lépe sladit pracovní a rodinný život. Mnohé podnikatelky musí ale vedle podnikání zvládat i péči o domácnost a rodinu, což výrazně omezuje jejich čas a možnosti rozvoje. Kdyby se domácí práce a péče o děti rozdělila rovnoměrně mezi partnery, mohly by ženy v podnikání růst rychleji. Mnohé podnikatelky ale často nezačínají svůj pracovní den v kanceláři, ale u pračky. Proč stále přebírají většinu této neviditelné a neplacené práce? Kolik úspěšných mužských podnikatelů musí řešit, jak zvládnout vyzvednout děti ze školky nebo co bude k večeři?
Tradiční role ve společnosti stále ovlivňují způsob, jakým se na podnikající ženy nahlíží. Podnikatelky se často setkávají s předsudky a menší podporou než jejich mužští kolegové. I proto si ženy méně věří a v důsledku méně často žádají o podnikatelské úvěry, a pokud už požádají, často o menší částky než muži. Nedostatek finanční podpory pak vede k pomalejšímu růstu jejich podnikání a menší konkurenceschopnosti na trhu.
Jedním z řešení, jak tuto nerovnováhu překonat, je digitalizace. Automatizace procesů, efektivnější marketing a lepší online strategie jsou klíčem k posílení pozice na trhu a zvýšení efektivity podnikání. Proto by automatizace a digitální marketing neměly zůstat jen výsadou velkých firem. Proč by si je nemohly dovolit i podnikatelky? Mnoho podnikatelek se ale stále potýká s nejistotou, jak digitální nástroje správně využít.
Právě proto v rámci programu Mastercard Strive v Česku vznikla platforma Pro podnikavé a navíc i speciální online akademie, která podporuje podnikatelky na cestě k digitální transformaci jejich podnikání. Získají tak technologický náskok, který by jinak zůstával doménou větších firem. Prostřednictvím akademie se podnikatelky učí, jak si vybudovat profesionální web, spravovat sociální sítě nebo automatizovat administrativu. Díky tomu mohou efektivněji řídit své firmy a lépe reagovat na tržní změny.
Navzdory překážkám jsou ženy v podnikání stále odhodlanější. Příběhy podnikatelek jako Veronika ukazují, že s dostatečnou podporou a přístupem k moderním nástrojům mohou ženy uspět v tvrdém konkurenčním prostředí. Klíčem k jejich úspěchu je nejen odbourání finančních a sociálních bariér, ale také podpora vzdělávání, mentoringu a digitálních inovací.
Text nevyjadřuje názor redakce