Co doklad, to příběh…

Přepis účtenek není nic složitého. Vezmete do ruky paragon, najdete účetní údaje a přepíšete je do počítače. Nakonec zkontrolujete, jestli dávají čísla smysl. Pokud ne, začínáte znovu. A tak pořád dokola a dokola… 

Problém nastane, když jich máte stovky od různých dodavatelů. Firmy totiž často zapomínají na to, že účtenka není reklamní plocha (alespoň ne primárně) ale účetní doklad. A tak na vás místo rozúčtování DPH a IČ svítí logo dodavatele.

Vyhledání správných údajů zabere hromadu času. Práce vás nebaví a s narůstající frustrací se zvyšuje šance na chybu, která vás vrátí o krok zpátky. Pokud zpracováváte větší množství dokladů, podobná práce zabere i několik hodin.

Technologie to udělají za vás

Naštěstí pro vás máme řešení. Kombinace OCR a umělé inteligence vytěží účtenku za vás. Aplikace Alice z dokladu získá důležité údaje a vy je pouze zkontrolujete. Účtenku stačí ofotit, naskenovat nebo poslat e-mailem do systému.

Vytěženou a zkontrolovanou účtenku nakonec exportujete do účetního systému. Vše zvládnete za zlomek času a s minimem chyb – 98 % dokladů Alice vytěží správně. A to včetně komplikovaných a méně obvyklých formátů.

Digitální šanon bez práce

Pamatujete lepení účtenek do sešitu? Tak to už můžete poslat do účetního pravěku. S Alice totiž každý doklad digitálně archivujete a aplikace ho dokonce opatří časovým razítkem.

Alice by redque vás zbaví krabic a šanonů, ve kterých stejně po pár měsících najdete vyšeptalé a nečitelné doklady. Pokud na vás zaklekne kontrola, máte je hned po ruce a v aplikaci ji najdete doslova na pár kliknutí.

Účtenky se k vám dostanou samy

A ještě jedna věc – do Alice vám účtenky zašlou přímo klienti. Ti ji přímo v terénu vyfotí do mobilní aplikace nebo ji v pohodlí kanceláře naskenují e-mailem. Alice účtenku vytěží, vy ji zkontrolujete a pošlete do systému. 

Zní to jako pohádka, ale opravdu to funguje. Účtenky se k vám dostanou včas a navíc ve formě, kterou snadno zpracujete. Pokud vás vytáčí účtenky vytažené z kapsy a ideálně ještě se skvrnou od kafe, tohle je to pravé řešení.

Výhody pro účetní a podnikatele

Aplikace pro vytěžování účtenek Alice pomáhá účetním kancelářím, externistům i podnikatelům. Účetní zbaví rutiny a podnikatelé účtenku jednoduše ofotí a pošlou účetní. Nemusí nikam jezdit a ještě k tomu u účetní nasbírají plusové body. Tím ale výhody nekončí.

  • Stop opakovaným chybám – čísla se přepisují automaticky a správně.

  • Úspora času – zpracování dokladů je rychlejší a zůstane více času na klienty.

  • Méně stresu – žádné luštění drobného písma a lovení dat.

  • Lepší přehled – digitalizované doklady jsou snáze dohledatelné.

Účtenek se nezbavíme. Ale to neznamená, že se s nimi musíme trápit jako dřív. Aplikace Alice vám usnadní práci, sníží počet chyb a uleví od rutiny. Ať už pracujete sama na sebe nebo v účetní kanceláři, rozdíl uvidíte už po pár dnech.

Ing. Martin Dušek, autorem článku je marketingová agentura PRESSPROJEKT.

Komerční článek

Související

Text nevyjadřuje názor redakce

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://partner.ekonom.cz/c1-67717350-uz-zadne-chyby-pri-prepisu-uctenek-do-ucetnictvi