Už název tohoto vozu jasně dokládá, koho to máte před sebou. První dvě písmena ukazují na elektrický pohon a poslední tři naopak na souvislost s klasickým spalovacím Karoqem. Technicky jde sice o dvě naprosto odlišná auta, ale jinak toho mají společného skutečně hodně.

V obou případech se bavíme o kompaktních SUV, která sází na praktičnost. Škoda Elroq přitom těží z výhod elektrické podvozkové platformy MEB, a tak rodině oproti Karoqu nabídne přece jen něco navíc. Absence spalovacího motoru nad předními koly totiž nabízí možnost posunout kola více do rohů karoserie, a tím prodloužit rozvor. V praxi to znamená mnohem více prostoru pro pasažéry. Škoda Elroq skutečně nabízí královský prostor pro posádku.

Kam se poděl motor? V základu nad nápravu zadní, v nejvyšších výkonových verzích najdete nad každou nápravou jeden. Bavíme se ale o kompaktním elektromotoru, který tak nijak významně neomezuje ani zavazadelník. 470 litrů objemu v kufru musí stačit snad každému. Zmiňovaný Karoq je na tom jen o padesát litrů lépe.

Čím dál si tohle auto získá vaši rodinu? Jedná se o pokročilý elektromobil, který vás bude hýčkat naprosto tichou a klidnou jízdou, prostou všech vibrací. Uživatelům spalovacích aut se to může zdát jako malichernost, ale když si jednou na tenhle klid zvyknete, už nikdy se nebudete chtít vrátit k drnčícímu dieselu. K tomu si přidejte parádní materiály na palubě a tradičně skvělou ergonomii a máte tu tip na skvělý rodinný kočár.

A to navíc hodně svižný rodinný kočár. I přes tradičně vyšší hmotnost danou akumulátorem Elroq velmi slušně zrychluje. Vždyť základ má slušných 170 koní, a vrcholná verze dokonce 250 kW. Nejde sice o žádné závodní náčiní, neboť elektronika stráží bezpečnost skutečně statečně a příliš zábavy za volantem nedovolí, ale jízdní vlastnosti jsou vlivem dlouhého rozvoru a nízkého těžiště skutečně vynikající.

Má Škoda Elorq vůbec nějaké slabé stránky? Ano i ne. Hledejte je tam, kde je má většina elektromobilů, ale nečekejte žádné šoky. V první řadě jde o cenu. Zatímco základní Karoq stojí méně než 700 000 korun, Elroq startuje lehoučce pod osmisettisícovou hranicí. Stačí ale srovnat nebo spíše dorovnat výbavu a záhy zjistíte, že Elroq je vlastně k mání za téměř stejné peníze jako jeho spalovací bratr.

A co dojezd a nabíjení? Základem je akumulátor o kapacitě 55 kWh, který stačí k dojezdu přes 300 kilometrů. Komu by to bylo málo, ten může sáhnout po baterii o kapacitě 63 kWh, nebo dokonce 82 kWh. V tomto případě už výrobce hovoří o dojezdu až 581 km a uživatelé příbuzných vozů vědí, že se tomuto číslu (za ideálních podmínek) skutečně přiblížit lze. Ani nabíjení přitom není slabou stránkou Elroqu.

Škoda tak modelem Elroq skutečně trefila jackpot. Jde o kvalitní, praktický a dostupný elektromobil, který si zákazníky jistě najde. 

Související

Text nevyjadřuje názor redakce

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://partner.ekonom.cz/c1-67719000-skoda-elroq-mladoboleslavska-trefa-do-cerneho