Už název tohoto vozu jasně dokládá, koho to máte před sebou. První dvě písmena ukazují na elektrický pohon a poslední tři naopak na souvislost s klasickým spalovacím Karoqem. Technicky jde sice o dvě naprosto odlišná auta, ale jinak toho mají společného skutečně hodně.
V obou případech se bavíme o kompaktních SUV, která sází na praktičnost. Škoda Elroq přitom těží z výhod elektrické podvozkové platformy MEB, a tak rodině oproti Karoqu nabídne přece jen něco navíc. Absence spalovacího motoru nad předními koly totiž nabízí možnost posunout kola více do rohů karoserie, a tím prodloužit rozvor. V praxi to znamená mnohem více prostoru pro pasažéry. Škoda Elroq skutečně nabízí královský prostor pro posádku.
Kam se poděl motor? V základu nad nápravu zadní, v nejvyšších výkonových verzích najdete nad každou nápravou jeden. Bavíme se ale o kompaktním elektromotoru, který tak nijak významně neomezuje ani zavazadelník. 470 litrů objemu v kufru musí stačit snad každému. Zmiňovaný Karoq je na tom jen o padesát litrů lépe.
Čím dál si tohle auto získá vaši rodinu? Jedná se o pokročilý elektromobil, který vás bude hýčkat naprosto tichou a klidnou jízdou, prostou všech vibrací. Uživatelům spalovacích aut se to může zdát jako malichernost, ale když si jednou na tenhle klid zvyknete, už nikdy se nebudete chtít vrátit k drnčícímu dieselu. K tomu si přidejte parádní materiály na palubě a tradičně skvělou ergonomii a máte tu tip na skvělý rodinný kočár.
A to navíc hodně svižný rodinný kočár. I přes tradičně vyšší hmotnost danou akumulátorem Elroq velmi slušně zrychluje. Vždyť základ má slušných 170 koní, a vrcholná verze dokonce 250 kW. Nejde sice o žádné závodní náčiní, neboť elektronika stráží bezpečnost skutečně statečně a příliš zábavy za volantem nedovolí, ale jízdní vlastnosti jsou vlivem dlouhého rozvoru a nízkého těžiště skutečně vynikající.
Má Škoda Elorq vůbec nějaké slabé stránky? Ano i ne. Hledejte je tam, kde je má většina elektromobilů, ale nečekejte žádné šoky. V první řadě jde o cenu. Zatímco základní Karoq stojí méně než 700 000 korun, Elroq startuje lehoučce pod osmisettisícovou hranicí. Stačí ale srovnat nebo spíše dorovnat výbavu a záhy zjistíte, že Elroq je vlastně k mání za téměř stejné peníze jako jeho spalovací bratr.
A co dojezd a nabíjení? Základem je akumulátor o kapacitě 55 kWh, který stačí k dojezdu přes 300 kilometrů. Komu by to bylo málo, ten může sáhnout po baterii o kapacitě 63 kWh, nebo dokonce 82 kWh. V tomto případě už výrobce hovoří o dojezdu až 581 km a uživatelé příbuzných vozů vědí, že se tomuto číslu (za ideálních podmínek) skutečně přiblížit lze. Ani nabíjení přitom není slabou stránkou Elroqu.
Škoda tak modelem Elroq skutečně trefila jackpot. Jde o kvalitní, praktický a dostupný elektromobil, který si zákazníky jistě najde.
Text nevyjadřuje názor redakce