Firmy ignorují propagaci z různých důvodů. Obvykle jim stačí současný stav – mají stabilní příjem a reklamu řeší nárazově v době, kdy poptávky opadnou. Tvorba dlouhodobé strategie ale zajistí stabilní růst firmy.
1. Proč firmy potřebují reklamu?
A potřebují ho vůbec? Někteří podnikatelé považují marketing za nutný náklad. Něco se děje, nikdo ale neví proč. Obvykle jde o přístup konzervativního vedení, které se bez reklamy obešlo už několik dekád – tak proč začínat teď?
Jestliže firmy řeší reklamu pouze při schvalování faktur, připravují se o konkurenční výhodu. Společnosti, které dlouhodobě investují do marketingu rostou stabilněji než ty, které ho řeší nárazově, nebo vůbec. Propagaci tím můžeme rozdělit na dva typy:
-
Pasivní marketing – nárazové příspěvky na sociální sítě, jednorázové kampaně, chybí dlouhodobá strategie.
-
Aktivní marketing – založený na strategii a datech, dlouhodobá práce se značkou a jejím směřováním.
V hektické době firmy ztrácejí konkurenceschopnost rychleji než kdy jindy. Stačí krátké zaváhání a ujede jim vlak. Studie přitom uvádějí, že mezi časté důvody úpadku patří slabá viditelnost v online prostředí, podcenění významu vlastní značky a absence práce s daty.
2. Marketing nejčastěji podceňuje vedení
Proč? Nemá pro ně viditelný dopad – nerozumí mu. Věci nějak fungují a když firma vydržela doteď, obejde se bez propagace i v následujících letech.
Někdy také panuje pocit, že marketing je pouze pro velké značky – drobné podnikatele přeci reprezentuje hlavně produkt nebo služba. Obírají se ale o cílení na výkonnější trhy, na které se bez reklamy nedostanou.
Se správným uchopením strategie pomůže reklamní agentura. Ta funguje jako spojka mezi světem reklamy a vedením. Vše vysvětlí, připraví a nakonec přinese výsledky.
3. Když agentura a vedení firmy táhnou za jeden provaz
Propagace proto nezačíná u kampaní, ale u vedení firem. Mnohdy vyžaduje změnu filozofie a uvažování, ta ale přinese kýžené výsledky. Propagace totiž funguje jen tehdy, když vedení ví, čeho chce dosáhnout.
-
Růst obratu
-
Stabilní přísun poptávek
-
Nábor lidí
-
Dlouhodobá stabilita firmy
Marketingová agentura vytvoří analýzu silných a slabých stránek. Díky tomu firma nehasí problémy jednorázovou reklamou, ale aktivně se spolupodílí na dlouhodobém budování značky a zvyšování konkurenceschopnosti.
4. S čím pomůže marketingová agentura?
Především jde o komplexní nastavení strategie – výběr vhodných kanálů, nastavení dlouhodobého směru, stanovení měřitelných cílů a KPI (ukazatelů výkonnosti). Agentura řeší marketing komplexně přes různé kanály:
-
PPC kampaně a SEO
-
Správa sociálních sítí
-
Analýza reklamních kanálů
-
Zlepšení zákaznické péče
Nejde jen o to, aby se něco dělo. Cílem není být všude, ale přinášet výsledky, ať už jsou cíle jakékoliv – generování leadů, podpora obchodu, stabilní tok poptávek nebo komplexní práce s databází kontaktů.
5. Nikdy není pozdě
Marketing zachrání i firmu stojící nad propastí. Logicky to ale dá více úsilí, než když společnost řeší propagaci dlouhodobě. Reklama a propagace v offline i online světě zkrátka patří ke klíčovým faktorům, které ovlivňují růst a stabilitu firmy.
Hasíte požáry na poslední chvíli? Marketingová agentura PRESSPROJEKT vám pomůže s nastavením nového směru a zlepšením výkonnosti. Klienti pro ně neznamenají položku v databázi – aktivně se podílí na rozvoji jejich podnikání a splnění požadovaných cílů.

Text nevyjadřuje názor redakce
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom